اخبار دنیای شیعه

ساخت وبلاگ
شیعه نیوز: صحیفه سجادیه به «زبور آل محمد(صلی الله علیه وآله)» معروف بوده و شامل زمزمه‌های عارفانه و نیایش‌های امام چهارم شیعیان، حضرت زین‌العابدین(علیه السلام) با خداوند یکتا است. به مدت یک‌ماه هر روز هم‌زمان با اذان صبح فرازهایی از این کتاب ارزشمند را با هم مرور می‌کنیم.

دعای بیست و پنجم صحیفه سجادیه:

(۱) اللَّهُمَّ وَ مُنَّ عَلَی بِبَقَاءِ وُلْدِی وَ بِإِصْلَاحِهِمْ لِی و بِإِمْتَاعِی بِهِمْ.
(۲) إِلَهِی امْدُدْ لِی فِی أَعْمَارِهِمْ، وَ زِدْ لِی فِی آجَالِهِمْ، وَ رَبِّ لِی صَغِیرَهُمْ، وَ قَوِّ لِی ضَعِیفَهُمْ، وَ أَصِحَّ لِی أَبْدَانَهُمْ وَ أَدْیانَهُمْ وَ أَخْلَاقَهُمْ، وَ عَافِهِمْ فِی أَنْفُسِهِمْ وَ فِی جَوَارِحِهِمْ وَ فِی کلِّ مَا عُنِیتُ بِهِ مِنْ أَمْرِهِمْ، وَ أَدْرِرْ لِی وَ عَلَی یدِی أَرْزَاقَهُمْ.
(۳) وَ اجْعَلْهُمْ أَبْرَاراً أَتْقِیاءَ بُصَرَاءَ سَامِعِینَ مُطِیعِینَ لَک، وَ لِأَوْلِیائِک مُحِبِّینَ مُنَاصِحِینَ، وَ لِجَمِیعِ أَعْدَائِک مُعَانِدِینَ وَ مُبْغِضِینَ، آمِینَ.
(۴) اللَّهُمَّ اشْدُدْ بِهِمْ عَضُدِی، وَ أَقِمْ بِهِمْ أَوَدِی، وَ کثِّرْ بِهِمْ عَدَدِی، وَ زَینْ بِهِمْ مَحْضَرِی، وَ أَحْی بِهِمْ ذِکرِی، وَ اکفِنِی بِهِمْ فِی غَیبَتِی، وَ أَعِنِّی بِهِمْ عَلَی حَاجَتِی، وَ اجْعَلْهُمْ لِی مُحِبِّینَ، وَ عَلَی حَدِبِینَ مُقْبِلِینَ مُسْتَقِیمِینَ لِی، مُطِیعِینَ، غَیرَ عَاصِینَ وَ لَا عَاقِّینَ وَ لَا مُخَالِفِینَ وَ لَا خَاطِئِینَ.
(۵) وَ أَعِنِّی عَلَی تَرْبِیتِهِمْ وَ تَأْدِیبِهِمْ، وَ بِرِّهِمْ، وَ هَبْ لِی مِنْ لَدُنْک مَعَهُمْ أَوْلَاداً ذُکوراً، وَ اجْعَلْ ذَلِک خَیراً لِی، وَ اجْعَلْهُمْ لِی عَوْناً عَلَی مَا سَأَلْتُک.
(۶) وَ أَعِذْنِی وَ ذُرِّیتِی مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ، فَإِنَّک خَلَقْتَنَا وَ أَمَرْتَنَا وَ نَهَیتَنَا وَ رَغَّبْتَنَا فِی ثَوَابِ مَا أَمَرْتَنَا وَ رَهَّبْتَنَا عِقَابَهُ، وَ جَعَلْتَ لَنَا عَدُوّاً یکیدُنَا، سَلَّطْتَهُ مِنَّا عَلَی مَا لَمْ تُسَلِّطْنَا عَلَیهِ مِنْهُ، أَسْکنْتَهُ صُدُورَنَا، وَ أَجْرَیتَهُ مَجَارِی دِمَائِنَا، لَا یغْفُلُ إِنْ غَفَلْنَا، وَ لَا ینْسَی إِنْ نَسِینَا، یؤْمِنُنَا عِقَابَک، وَ یخَوِّفُنَا بِغَیرِک.
(۷) إِنْ هَمَمْنَا بِفَاحِشَةٍ شَجَّعَنَا عَلَیهَا، وَ إِنْ هَمَمْنَا بِعَمَلٍ صَالِحٍ ثَبَّطَنَا عَنْهُ، یتَعَرَّضُ لَنَا بِالشَّهَوَاتِ، وَ ینْصِبُ لَنَا بِالشُّبُهَاتِ، إِنْ وَعَدَنَا کذَبَنَا، وَ إِنْ مَنَّانَا أَخْلَفَنَا، وَ إِلَّا تَصْرِفْ عَنَّا کیدَهُ یضِلَّنَا، وَ إِلَّا تَقِنَا خَبَالَهُ یسْتَزِلَّنَا.
(۸) اللَّهُمَّ فَاقْهَرْ سُلْطَانَهُ عَنَّا بِسُلْطَانِک حَتَّی تَحْبِسَهُ عَنَّا بِکثْرَةِ الدُّعَاءِ لَک فَنُصْبِحَ مِنْ کیدِهِ فِی الْمَعْصُومِینَ بِک.
(۹) اللَّهُمَّ أَعْطِنِی کلَّ سُؤْلِی، وَ اقْضِ لِی حَوَائِجِی، وَ لَا تَمْنَعْنِی الْإِجَابَةَ وَ قَدْ ضَمِنْتَهَا لِی، وَ لَا تَحْجُبْ دُعَائِی عَنْک وَ قَدْ أَمَرْتَنِی بِهِ، وَ امْنُنْ عَلَی بِکلِّ مَا یصْلِحُنِی فِی دُنْیای وَ آخِرَتِی مَا ذَکرْتُ مِنْهُ وَ مَا نَسِیتُ، أَوْ أَظْهَرْتُ أَوْ أَخْفَیتُ أَوْ أَعْلَنْتُ أَوْ أَسْرَرْتُ.
(۱۰) وَ اجْعَلْنِی فِی جَمِیعِ ذَلِک مِنَ الْمُصْلِحِینَ بِسُؤَالِی إِیاک، الْمُنْجِحِینَ بِالطَّلَبِ إِلَیک غَیرِ الْمَمْنُوعِینَ بِالتَّوَکلِ عَلَیک.
(۱۱) الْمُعَوَّدِینَ بِالتَّعَوُّذِ بِک، الرَّابِحِینَ فِی التِّجَارَةِ عَلَیک، الْمُجَارِینَ بِعِزِّک، الْمُوَسَّعِ عَلَیهِمُ الرِّزْقُ الْحَلَالُ مِنْ فَضْلِک، الْوَاسِعِ بِجُودِک وَ کرَمِک، الْمُعَزِّینَ مِنَ الذُّلِّ بِک، وَ الْمُجَارِینَ مِنَ الظُّلْمِ بِعَدْلِک، وَ الْمُعَافَینَ مِنَ الْبَلَاءِ بِرَحْمَتِک، وَ الْمُغْنَینَ مِنَ الْفَقْرِ بِغِنَاک، وَ الْمَعْصُومِینَ مِنَ الذُّنُوبِ وَ الزَّلَلِ وَ الْخَطَاءِ بِتَقْوَاک، وَ الْمُوَفَّقِینَ لِلْخَیرِ وَ الرُّشْدِ وَ الصَّوَابِ بِطَاعَتِک، وَ الْمُحَالِ بَینَهُمْ وَ بَینَ الذُّنُوبِ بِقُدْرَتِک، التَّارِکینَ لِکلِّ مَعْصِیتِک، السَّاکنِینَ فِی جِوَارِک.
(۱۲) اللَّهُمَّ أَعْطِنَا جَمِیعَ ذَلِک بِتَوْفِیقِک وَ رَحْمَتِک، وَ أَعِذْنَا مِنْ عَذَابِ السَّعِیرِ، وَ أَعْطِ جَمِیعَ الْمُسْلِمِینَ وَ الْمُسْلِمَاتِ وَ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ مِثْلَ الَّذِی سَأَلْتُک لِنَفْسِی وَ لِوُلْدِی فِی عَاجِلِ الدُّنْیا وَ آجِلِ الْآخِرَةِ، إِنَّک قَرِیبٌ مُجِیبٌ سَمِیعٌ عَلِیمٌ عَفُوٌّ غَفُورٌ رَءُوفٌ رَحِیمٌ. (۱۳) وَ «آتِنا فِی الدُّنْیا حَسَنَةً، وَ فِی الْآخِرَةِ حَسَنَةً وَ قِنا عَذابَ النَّارِ».

ترجمه دعای بیست و پنجم صحیفه سجادیه:

(۱) خداوندا بر من منت گذار به بقای فرزندانم و به شایسته‌نمودن ایشان برای من و به برخورداری من از آنان.
(۲) خداوندا عمر آنان را برای من طولانی گردان، و بر ایام زندگی‌شان برای من بیفزا، و خردسالشان را برایم تربیت کن، و ناتوانشان را برایم نیرو ده، و بدن‌ها و دینشان و اخلاقشان را برایم به سلامت دار، و آنان را در جان و اعضا، و هر کارشان که به آن اهتمام دارم عافیت بخش، و برای من و به دست من روزی آنان را وسعت ده،
(۳) و آنان را نیکوکارانی باتقوا و صاحبان بصیرت و شنوای حق و مطیع خود گردان و نسبت به اولیای خود عاشق و خیرخواه و نسبت به دشمنانت دشمن و کینه‌توز قرار ده، الهی وضع فرزندانم اینچنین باد.
(۴) خداوندا بازویم را به وجودشان نیرومند، و اختلال امورم را به آنان اصلاح و تبارم را به سبب آنان بسیار و مجلسم را به وجودشان آراسته و یادم را به آنان زنده دار و در نبودم کارم را به وسیله آنان کفایت کن و به دست آنان در برآمدن نیازم مرا یاری ده. آنان را عاشق من گردان و مهربانانی که متوجه من و پیوسته فرمانبر من باشند و از من اطاعت کنند و روی در نافرمانی من ننهند و نسبت به من نافرمانی و بدی و مخالفت و خطا نداشته باشند،
(۵) و مرا در تربیت و خوبی‌کردن در حقشان یاری فرما و از عنایت خود علاوه بر آنان به من فرزندان ذکور بخش، و در این کار برایم خیر قرار ده، و آنان را در آنچه از تو می‌خواهم یاورم ساز
(۶) و مرا و اولاد مرا از شیطان رانده‌شده حفظ کن، که تو ما را آفریدی و به ما امر و نهی فرمودی، و در اجر اطاعت از امر خود تشویق، و به عذاب ارتکاب نهی خود تهدیدمان نمودی، و برای ما دشمنی قرار دادی که با ما نیرنگ می‌کند، و او را بر ما تسلطی دادی که ما را به آن اندازه بر او سلطه نیست، او را در دلهای ما جای دادی، و در مجاری خونمان روان کردی، اگر ما از او غفلت کنیم او از ما غافل نگردد و اگر فراموشش کنیم او ما را فراموش نکند، ما را از عقاب تو ایمن کند و از غیر تو بترساند،
(۷) چون به کار زشت همّت کنیم ما را به آن دلیر می‌نماید، و چون به عمل صالح رو کنیم ما را از آن بازمی دارد، با شهوات در جستجوی ماست، و در راه ما دامِ شبهه نصب کند، اگر ما را وعده دهد دروغ می‌گوید، و اگر به نویدی دلخوش کند تخلف می‌نماید، و اگر تو - حیله و نیرنگش را از ما نگردانی ما را گمراه می‌کند و اگر از فساد او نگاهمان نداری، ما را دچار لغزش می‌نماید.
(۸) خداوندا زبردستی او را به زبردستی خودت از ما دور کن، تا به سبب کثرت دعایمان او را از ما بازداری، تا در پناهت از نیرنگ او در طایفه بی‌گناهان قرار گیریم.
(۹) خداوندا تمام خواسته‌هایم را عطا کن و حوائجم را برآور و مرا از اجابت دعا ممنوع مکن که تو خود استجابت دعا را برایم ضامن شده‌ای، و دعایم را از خودت محجوب مدار که تو مرا به دعا فرمان داده‌ای، و هر چه را که در این جهان و آن جهان باعث اصلاح حالم شود، به من کرامت کن، خواه یادآور شده خواه فراموش کرده باشم، اظهار کرده یا پوشیده باشم، آشکارا درخواست نموده باشم یا در پنهانی،
(۱۰) و در تمام این جهات به سبب تقاضایی که تنها از تو دارم مرا از کسانی که کار خود به اصلاح آورند قرار ده، آنان که به درخواستشان از تو در شمار کامیابان شدند، و به خاطر اعتماد بر تو محروم از لطفت نشدند،
(۱۱) از آن گروه که به پناه‌آوردن به تو خو کرده، و از سوداگری با تو سود سرشار بردند، آنان که در پناه عزتت نشستند، و به جود و کرمت از فضل واسع تو روزی حلال وسیع یافتند، و به عنایت تو از خواری به عزت رسیده، و از ستم در پناه عدلت زندگی می‌کنند، و به رحمتت از بلا رهیده، و به بی‌نیازی تو از فقر و نداری به توانگری رسیده‌اند، و به حفظ تو ز گناهان و لغزش‌ها و خطاها در امان مانده، و در سایه طاعتت به خیر و رشد و صواب موفق گردیده‌اند، و به قدرت تو میان آنان و گناهان حایلی ایجاد شده، و هرگونه نافرمانی تو را به زمین نهاده، و در جوار رحمتت ساکن شده‌اند.
(۱۲) خداوندا همه این امور را به توفیق و رحمت خود به ما عطا فرما، و ما را از عذاب دوزخ پناه ده، و به تمام مردان و زنان مسلمان و مردان و زنان باایمان همه آنچه را که برای خود و فرزندانم از تو خواستم در این جهان و آن جهان عنایت کن، که تو نزدیک و اجابت کننده، و شنوا و دانا، و عفو کننده و آمرزنده، و دلسوز و مهربان هستی،
(۱۳) و ما را در این دنیا حسنه، و در آن دنیا حسنه مرحمت فرما، و از عذاب جهنم حفظ نما.

انتهای پیام/654

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 136 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 19:40

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 149 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 19:40

12 رجب1- مرگ معاویه
دراین روز درسال 60 هجری معاویة بن ابی سفیان (لعنة الله علیه) درسن 78 سالگی درشام به درکات جهنم شتافت. روز شادی اهل ایمان و حزن و اندوه اهل کفرو طغیان است. و روزه این روز به جهت شکر الهی برهلاکت معاویه  مستحب است.(1)
پیامبر(صلی الله علیه وآله) دائما معاویه را لعنت می کرد و می فرمود: "لعن الله معاویة، الطلیق بن الطلیق، العین بن العین، و می فرمود: هنگامی که معاویة را بالای منبر دیدید او را بکشید."
معاویه ازمولفة قلوبهم بود. او را تا اواخر زمان حیات پیامبرمشرک بود و وحی الهی را تکذیب می کرد و اسلام را به تمسخرمی گرفت.
یزید بن ابی سفیان از طرف ابوبکر با لشکر مسلمین به طرف شام رفت معاویه هم همراه آنها بود. یزید درشام مرد و ابابکر ولایت شامات را به معاویه واگذار کرد و به این حال بود تا زمان خلافت امیر المومنین(علیه السلام)  که طغیان معاویه علیه آن حضرت شروع شد. پس اساس ظلم های معاویه را هم بنا نهاد.
معاویه درسال 45 هجری برای پسرش یزید(لعنة الله علیه) بیعت گرفت. او اول کسی بود که دشنام برامیر المومنین(علیه السلام) را ترویج کرد و در آخر خطبه نماز جمعه لعن و جسارت برامیر المومنین (علیه السلام) می کرد. او دستور داد در تمام شهرها این لعن انجام شود و تا زمان عمر بن عبد العزیز ادامه داشت تا اینکه او لعن بر آن حضرت را منع کرد.(2)
معاویه مردی خوش گذران و پرخور بود به حدی که از کثرت خوردن می گفت: خسته شدم ولی سیر نشدم، و این به خاطر نفرین حضرت رسول (صلی الله علیه وآله) درباره او بود که فرمود: "لا اشبع الله بطنه": خدا شکمش را سیر نکند. محدث قمی نقل می کند که دویست خبر ازطرق معتمده اهل سنت در مذمت معاویه نقل شده است. آخر الامر معاویه درمسیر مکه به شام بیمار شد به حدی که می لرزید و دهان او بسته نمی شد، تا وارد شام شد و درآنجا جان به مالک دوزخ داد و رهین اعمال خویش گردید.

2- ورود امیرالمومنین(علیه السلام) به کوفه

دراین روز در سال 36 هجری امیرالمومنین(علیه السلام)  بعد ازواقعه جمل وارد کوفه شدند وآن شهر را به عنوان مقر حکومت انتخاب نمودند و اولین خطبه را درشهر کوفه دراین روز ایراد فرمودند.(3)

منابع:
1- اقبال: ج 3 ص 260. فیض العلام: ص 316.
2- بحارالانوار: ج 33 ص 214. تذکرة الخواص: ص 65.
3- بحارالانوار: ج 32 ص 352، 382. تذکرة الخواص: ص 80.

انتهای پیام/654

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 167 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 19:40

به گزارش «شیعه نیوز»، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر بدیعی امام مرکز اسلامی هوستون آمریکا، ضمن انتقاد نسبت به آمادگی و زمینه سازی افکار عمومی برای ظهور حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، اظهار کرد: دایره ای که برای موضوع مهدویت ترسیم کرده ایم در حد و اندازه ای نیست که بتوان افکار عمومی را برای زمینه سازی انقلاب جهانی و ایجاد شوق برای آن بسیج کرد. ما منتظریم تا امام بیایند و با معجزه و کرامت بجنگند و حکومت واحد جهانی را تاسیس کنند و کلیدش را به دست ما بسپارند تا خوش و خرم زندگی کنیم! و اکنون نیز وظیفه ای بیشتر از دعا نداریم!

به گزارش شفقنا، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر بدیعی، طی سخنرانی در تالار علامه امینی دانشگاه تهران با موضوع «نظریه حکومت جهانی اسلام از اندیشه تا عمل» گفت: خداوند در آیه ۱۲۸ سوره اعراف می فرماید: «قَالَ مُوسَی لِقَوْمِهِ اسْتَعِینُوا بِاللَّهِ وَاصْبِرُوا إِنَّ الْأَرْضَ لِلَّهِ یُورِثُهَا مَنْ یَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ وَالْعَاقِبَهُ لِلْمُتَّقِینَ» بی تردید ظهور منجی انسا ن ها و بازگشت آخرین حلقه از سلسه امامت از مسلمات اسلام و از مهمترین اعتقادات شیعیان است. تاسیس حکومت جهانی اسلام نیز از مهمترین شاخصه های ظهور و حضور موعود نجات بخش اسلام است؛ براساس آموزه های اسلام چنین حکومتی با ویژگی هایی همچون عدالت اجتماعی، صلح جهانی و رفاه عمومی در زمان آخرین امام یعنی حضرت حجه ابن الحسن المهدی -عجل الله تعالی فرجه الشریف- تاسیس خواهد شد و برابر روایات رسیده از پیامبر اسلام –صل الله علیه و آله و سلم-، موعود آخرالزمان، جهان را پس از ظلم و ستم فراگیر از عدل و داد پر خواهد نمود.

او افزود: پیشینه این نظریه  به زمان حضور رسول اسلام –صلی الله علیه وآله- یعنی ۱۴ قرن پیش برمی گردد. قدمت این نظریه یا به عبارت دقیق تر قدمت این بشارت به اندازه قدمت دین اسلام است. همه ادیان، داعیه دار حکومت واحد جهانی در آخرالزمان هستند؛ اما در این میان، اسلام به صورت جدی و بسیار روشن نظریه پردازی کرده است. اسلام، حکومت واحد جهانی را بسیار روشن ترسیم کرده، راه‌های رسیدن به آن را بیان و رهبری و اهداف قیام، سرزمین های استراتژیک، نشانه های نزدیک شدن و… را کاملاً بیان کرده است. قرآن و سنت دو منبع اصلی اسلام، درباره حکومت واحد جهانی سخن فراوان دارند و در آیه ۱۰۵ سوره انبیاء آمده است: «وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ»

او مهم‌ترین تأیید برای مفهوم این آیه و تایید جهانی بودن حکومت منجی موعود را آیات و روایات متواتری دانست که خاتمیت و جهانی بودن اسلام را اعلام می کند و تصریح کرد: حکومت مهدوی، ادامه حکومت نبوی است که هم قابلیت های جهانی شدن را دارد و هم تجربه آن ‌را؛ مهمترین و کلیدی ترین عنصر این بشارت تاسیس حکومت عدالت محور جهانی است که صالحان و دینداران مدیران آن خواهند بود.

امام مرکز اسلامی هوستون آمریکا، در پاسخ به سوالی مهم و کلیدی مبنی بر اینکه علیرغم این گذشته طولانی و بزرگی و اهمیت گوینده آن و عمق اعتقادی مسلمانان به آن، تا چه اندازه  توسط اندیشمندان مسلمان جدی گرفته شده است؟ ما برای تبیین این نظریه در جهان چه کرده ایم؟و تا چه اندازه این بحث را باور کرده ایم؟ چند کتاب و مقاله با زبان های زنده دنیا نوشته و منتشر کرده ایم؟چند درصد از جامعه یک و نیم میلیاردی مسلمانان از آن اطلاع کافی دارند؟ چند مجله و هفته نامه و یا ماهنامه جهانی منتشر کرده ایم؟ چند موسسه بین المللی برای آن تاسیس کرده ایم؟ایا دکترین مهدویت و تاسیس حکومت جهانی عدالت محور او را تدوین کرده ایم؟چند کنفرانس و نشست علمی در دنیا جهت تبیین و القائ این نظریه برگزار کرده ایم؟ مهمترین موضوعی که ما ذکر کرده ایم موضوع زمینه سازی برای ظهور است اما زمینه سازی یعنی چه؟ شاید زمینه سازی مهمترین و ظیفه ما باشد اما این زمینه سازی چگونه باید معنی کنیم؟ گفت: عده ای زمینه سازی را به اصلاح اخلاقی و توسعه اخلاق در جامعه تفسیر می کنند و عده ای زمینه سازی را به تاسیس حکومت دینی تفسیر می کنند. برای مثال علامه حسن زاده می فرمایند انقلاب اسلامی ظهور صغرای امام است یعنی با انقلاب و تاسیس حکومت اسلامی همه مقدمات فراهم شده است؛ ما همه این ها را معطوف به جامعه شیعه می دانیم یعنی شیعه باید حکومت یا آمادگی معنوی داشته باشد؛ این درحالی است که امام علیه السلام موعود امم است، ظهور امام مختص اسلام یا تشیع نیست و لازمه پذیرش موعود زمینه سازی برای یک آمادگی جهانی است و این آمادگی باید در همه ابعاد فکری، معنوی و ساختاری باشد.

بدیعی ادامه داد: در حقیقت می توان گفت انتظار همان زمینه سازی در همه ابعاد است لذا زمینه سازی از نگاه دیگری به معنای فراهم ساختن شرایطی است که اگر او بیاید امرش زمین نمی ماند و می تواند رسالتش را اجرا کند بنابراین ما به اندازه ای که آمادگی و زمینه سازی کرده ایم به ظهور نزدیک هستیم.

او نسبت به آمادگی و زمینه سازی افکار عمومی برای ظهور انتقاد و اظهار داشت: واقعیت این است که در میان مذاهب اسلامی، شیعیان بیشترین توجه را به موضوع مهدویت و موعود نجات بخش آخرالزمان نموده اند و راز این توجه نیز تاکید امامان شیعه بر اصل موضوع و بیان جزییان آن توسط امامام معصوم -علیهم صوات الله- می باشد. با این همه دایره ای که برای موضوع مهدویت ترسیم کرده ایم در حد و اندازه ای نیست که بتوان افکار عمومی را برای زمینه سازی انقلاب جهانی و ایجاد شوق برای آن بسیج کرد. بیشتر مباحث در منابع شیعه، به علایم و نشانه های ظهور و دوران پس از تاسیس حکومت جهانی برمی گردد و کمتر مطلبی را می توان یافت که به موضوع زمینه سازی و راهکارهای آن در حد و اندازه جهانی پرداخته باشد.

اگر نیم نگاهی به جهان معاصر داشته باشیم و نقش مسلمانان در ایجاد آن را واکاوی کنیم کم کاری و محدودیت نگاه اندیشمندان مسلمان را بیتشر درک خواهیم کرد.

امام مرکز اسلامی هوستون آمریکا، افزود: بدیهی است بنیان حکومت واحد جهانی نیازمند نهادها و موسسات جهانی است که جهان را در نگاه یک کشور واحد ببیند و مشکلات گوشه و کنار دنیا را مشکلات کل جهان ببیند. از زمان پایان جنگ جهانی دوم تاکنون سیاستمداران دنیا به این نتیجه رسیدند که رفع مشکلات کشورها نیازمند نگاه یکپارچه به مشکلات جهان است به عبارت دیگر نا امنی و فقر در یک کشور قطعا در مرز جغرافیایی همان کشور نخواهد ماند. همانگونه که نا امنی و فقر ریشه در آن کشور خاص ندارد و محدود به آن نیز نخواهد شد. بنابراین سیاستمداران دنیا به فکر تاسیس نهادهای بین المللی افتادند که بتواند مشکلات انسان ها در سطح جهان را رصد و چاره انیشی نماید. تاسیس جامعه ملل یا مجمع اتفاق ملل، (یک سازمان بین‌المللی میان‌دولتی بود که در نتیجه امضای عهدنامه ورسای، در طی سال‌های ۱۲۹۸ تا ۱۲۹۹ خورشیدی تأسیس شد. این سازمان جهانی تا سال ۱۳۲۴ خورشیدی، رسمیت اجرایی داشت، که در طی این مدت، به تناوب ۵۸ عضو داشت، که ۴۲ عضو از این ۵۸ عضو، از جمله ایران به عنوان عضو اصلی و مؤسس به فعالیت می‌پرداختند). سپس به تاسیس سازمان ملل متحد،( در سال ۱۹۴۵) دادگاه لاهه، سازمان بهداشت جهانی، پلیس بین الملل یا اینتر پل و صلیب سرخ از جمله نهادهایی با اهداف و کارکرد جهانی هستند پرداختند.

بدیعی ادامه داد: گام دومی که با هدف جهانی سازی و نگرش یکپارچه به معضلات جهانی برداشته شد انعقاد قراردادها و کنوانسیون های بین المللی است که با هدف یکسان سازی قوانین در عرصه بین الملل صورت گرفت و تا کنون دهها بلکه صدها قرارداد، کنوانسیون و پروتکل و معاهده بین المللی نوشته شده و در سطح بین المللی در حال اجراست. هدف از بیان موارد بالا این بود که ببینیم ما به عنوان مسلمان و شیعیانی که از نظریه یا بشارت ۱۴۰۰ ساله حکومت جهانی مصلحان برخوردا بوده ایم و آن را به رخ دیگران نیز کشیده ایم چه نقشی در تاسیس نهادها و موسسات بین المللی داشته ایم؟ اساسا چقدر به این موضوع فکر کرده ایم؟ مگر نه این است که تاسیس نهادهایی با کارکرد بین المللی و نوشتن قوانین و کنوانسیون های بین المللی گام اول در تاسیس دولت فراگیر جهانی است؟

او با بیان اینکه کشورهای اسلامی نقش مهمی در تاسیس هیچ نهاد بین المللی نداشته اند، گفت: غربی ها برای هماهنگی و رفع مشکلات مالی بشر «بانک جهانی»، برای مشکلات حقوقی و دعاوی دنیا «دیوان بین المللی دادگستری» و  «دادگاه لاهه» و «دادگاه بین المللی کیفری»، برای رفع مشکلات اشتغال جهانیان«سازمان بین المللی کار»، برای رشد کودکان دنیا «یونیسف» یا پیمان نامه حقوق کودک، و برای بهداشت جهانی «سازمان جهانی بهداشت» تاسیس کردند حتی برای مبارزه و دفاع از مرزهایشان نیز پیمان نامه نوشتند و سازمان هایی چون «ناتو» تاسیس کردند و در گامی بلندتر مرزهایشان را برداشتند و جابجایی انسان، کالا و پول را آزاد کردند. مجلس واحد تاسیس کردند و مشق حکومت جهانی را در سطح ممکن آن که اروپا بود، انجام دادند؛ اما ما هر روز مرزهایمان را بلندتر کردیم و انگار نه انگار که انما المومنون اخوه برای ما نازل شده! ما در تاسیس کدام نهاد یا سازمان بین المللی نقش داشته ایم؟ غربی ها در تاسیس شرکت های تجاری و بنگاه های اقتصادی نیز نگاه جهانی داشته اند که توانسته اند برند های معروف دنیا را از آن خود کنند و در مقیاس بازار جهانی کالا تولید کنند و به فروش برسانند و برای انتقال کالا از نقطه ای به نقطه دیگر جهان کشتی ها و هواپیماهای غول پیکر ساختند. به جرات می توان گفت که کشورهای اسلامی نقش مهمی در تاسیس هیچ نهاد بین المللی نداشته اند.

امام مرکز اسلامی هوستون آمریکا، با اشاره به اینکه صرف اندیشه تاسیس حکومت واحد جهانی برکات زیادی دارد ولو در حد یک آرزو باشد، اظهار کرد: حکایت ما بی تشبیه به حکایت همراهان موسای پیامبر -علی نبینا و علیه السلام- نیست که به موسی گفتند تو وارد شهر شو و بجنگ اذهب انت و ربک انا ههنا قائدون! گویا ما نیز منتظریم تا امام بیایند و با معجزه و کرامت بجنگند و حکومت واحد جهانی را تاسیس کنند و کلیدش را به دست ما بسپارند تا خوش و خرم زندگی کنیم! و اکنون نیز وظیفه ای بیشتر از دعا نداریم. نگاه جهانی و مدیریت یکپارچه جهان فی نفسه برکات و نتایج خوبی به همراه دارد و مومنان و دینداران را از رکود انتظار منفعلانه به انتظار عملگرایانه وا می دارد.

بدیعی در پایان گفت: ظهور امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و تاسیس حکومت جهانی مستلزم سه اراده است؛ اراده الهی، اراده امام و اراده مردم. «ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم؛ تغییر در افکار و اندیشه مقدمه تغییر در عمل است» بایستی این حقیقت و بشارت را باور کنیم و این باور را به فرزندانمان تلقین کنیم که آینده جهان از آن ماست پس برای ساختن آینده روشن آستین همت را بالا بزنیم و در همه برنامه هایمان تنها آینده شهر و روستا و یا آینده کشور خود را نبینیم بلکه برای آینده جهان برنامه ریزی کنیم.

انتهای پیام/654

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 163 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 18:35

در راستای ادامه پروسه شیعه ستیزی، هیأت جهانی موسوم به «سنت نبوی» وابسته به جریان فکری وهابیت، ضمن انتشار بیانیه ای رسمی، مقابله با تشیع را خواستار شد.

به گزارش «شیعه نیوز»، هیأت جهانی موسوم به «سنت نبوی» وابسته به علمای وهابیت سعودی، شیوخ و مبلغان وهابی را دعوت کرد تا نسبت به انجام وظیفه مهم و حساس که از آن به «کشف خطرهای طرح گسترش تشیع صفوی بر امت اسلامی» تعبیر کرد، اقدام کنند.

به نقل از پایگاه خبری «عیون الخلیج»، هیأت سنت نبوی که در حقیقت مرکزی برای ترویج فتنه  مذهبی و فرقه گرایی است در بیانیه موهوم و باطل اخیر خود مدعی شد: جنگ علیه یمن، موسوم به «عاصفه الحزم» عملی شرعی و ضروری در راستای مقابله با فتنه مذهبی، کمک رسانی به مسلمانان و مستضعفان یمن و همینطور حمایت حرمین شریفین از عقائد گمراه شیعیان رافضی است!

دعوت به شیعه ستیزی از سوی هیأت سنت نبوی عربستان+ تصویر

انتهای پیام/750

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 193 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 18:35

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: اکثر متقاضیان فرزندپذیری به‌دنبال پذیرش دختران زیر سه سال هستند.

به گزارش «شیعه نیوز»، داریوش بیات‌نژاد، به شرایط واگذاری فرزند به خانواده‌های متقاضی پرداخت و اظهار کرد: متقاضیان سرپرستی زوجین نابارور و بدون فرزند، زوجینی که فقط یک کودک دارند هم‌چنین زنان و دختران مجرد بالای 30 سال را نیز شامل می‌شود.

وی برخورداری از سلامت جسمی و روانی، وضعیت اجتماعی و اقتصادی خوب و نداشتن اعتیاد را از شرایط فرزندخواندگی دانست و گفت: از سوی دیگر والدین متقاضی فرزندخواندگی پس از مراجعه به بهزیستی، مورد بررسی‌های مددکاری و روان‌شناسی قرار می‌گیرند و برای این‌که شرایط فرزندپذیری آن‌ها مشخص شود به مشاور ارجاع داده می‌شوند.

بیات‌نژاد خاطرنشان کرد: پس از بررسی پرونده متقاضی و تکمیل آن هم‌چنین داشتن شرایط لازم از سوی سازمان بهزیستی، پرونده آنان به مقام قضایی ارجاع داده می‌شود تا براساس تشخیص پزشکی قانونی مبنی بر ناتوانی در بچه‌دار شدن، نداشتن سوءسابقه و داشتن صلاحیت‌های دیگر اجتماعی حکم صادر شود.

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: در نهایت پس از این‌که حکم برای والدین متقاضی صادر شد کودک دلخواه در سن و جنسیت خاص آنان ابتدا به مدت شش ماه تحویلشان داده می‌شود و در این مدت مددکار سازمان بهزیستی در خانه حضور پیدا کرده و از از نزدیک وضعیت روانی، بهداشتی و جسمی کودک و برخورد والدین جدید با وی را مورد بررسی قرار داده و گزارش می‌دهد، تا این مرحله حکم سرپرستی موقت برای خانواده متقاضی صادر شده و برای صدور حکم دائم گزارش مددکار سازمان به مراجع قضایی اعلام می‌شود و تائید بهزیستی و نظر قاضی حکم سرپرستی از موقت به دائم تغییر پیدا می‌کند.

وی در ادامه از روند رو به رشد شمار متقاضیان فرزندپذیر سخن به میان آورد و گفت: فرزند دختر اولویت اکثر خانواده‌های متقاضی فرزندپذیری است، هم‌چنین آن‌ها ترجیح می‌دهند سن این کودکان کمتر از سه سال باشد و این امر باعث می‌شود متقاضیان مدت طولانی‌تری در نوبت واگذاری قرار بگیرند.

این مسئول تصریح کرد: هم‌چنین اکثر این خانواده‌ها از پذیرش کودکان دارای بیماری خاص یا معلول خودداری می‌کنند، هرچند طی سال‌های اخیر به شمار خانواده‌هایی که این کودکان را به سرپرستی قبول می‌کنند افزوده شده است اما این آمار نسبت به متقاضیان کودکان سالم بسیار کمتر است.

به گفته بیات‌نژاد، حساسیت بیش از حد برخی خانواده‌ها برای واگذاری فرزند دلخواه از سوی سازمان بهزیستی باعث می‌شود برخی از این متقاضیان که روزی می‌توانستند صاحب فرزند شوند به‌علت تغییر شرایط یا افزایش سن از این نعمت بی‌بهره بمانند.

انتهای پیام/654

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 145 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 18:35

در پی اطلاعیه تظاهرات ضداسلامی طرفداران ترامپ، نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه در ایالت جورجیای آمریکا، برگزاری این تظاهرات به شکل خنده‌داری لغو شد زیرا تنها یک نفر آمد.

به گزارش «شیعه نیوز»، ضدمسلمانان در ایالت جورجیا اطلاعیه‌ای را برای برگزاری تظاهرات ضداسلامی با عنوان «اتحاد علیه اسلام و مهاجرت پناهندگان اسلامی» منتشر کرده بودند، اما به شکل خنده‌داری نتوانستند جامعه اسلام‌هراس این ایالت را متقاعد به شرکت در تظاهرات و علیه اسلام تحریک کنند، زیرا هیچ کس در این تظاهرات ضداسلامی حضور پیدا نکرد. به این ترتیب در پی اطلاعیه تظاهرات ضداسلامی طرفداران ترامپ، نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه در ایالت جورجیای آمریکا، برگزاری این تظاهرات به شکل خنده‌داری لغو شد زیرا تنها یک نفر آمد.

جیم استکوویک یکی از کسانی که قصد برگزاری این تظاهرات را داشته و از حامیان دونالد ترامپ است می‌گوید: من حامی دونالد ترامپ هستم زیرا او در مقابل تهدیدها علیه کشور در مقابل مهاجران مسلمان مبارزه می‌کند. از نظر ما مهاجران مسلمان و پناهندگان چیزی به جز یک ارتش مهاجم نیستند.

در این میان لوئیس جی. یانگ، رئیس پلیس مرکزی به کارمندان ایالتی اداره جورجیا هشدار داده بود که در صورت برگزاری این تظاهرات،  برگزارکنندگان از شرکت کنندگان خواسته‌اند مسلحانه در این راهپیمایی شرکت کنند. در ادامه این هشدار آمده است که نیروهای پلیس بایستی خطرهای احتمالی را درنظر گرفته و احتیاط‌های لازم را برای ایجاد امنیت در این ناحیه درنظر بگیرند، با این حال به نظر می‌رسید که نگرانی‌های پلیس بی‌پایه واساس بوده و بر اساس تصاویر فرستاده شده در شبکه‌های اجتماعی می‌توان دید که کسی در این تظاهرات شرکت نکرده است!

 انتهای پیام/654

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 160 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 17:24

علمای بحرین با صدور بیانیه ای در مورد رفتار نامناسب آل خلیفه با علما و روحانیون و احضار و بازداشت مکرر علما توسط نیروهای امنیتی هشدار دادند.

به گزارش «شیعه نیوز»، چهار تن از علمای بحرین با صدور بیانیه ای از مسئولان رژیم آل خلیفه خواستند در رفتار خود با روحانیون و علما تجدید نظر کند.

در این زمینه آیت الله شیخ عیسی قاسم، سید عبدالله الغریفی، شیخ عبدالحسین الستری و شیخ محمد صالح الربیعی با صدور بیانیه ای ضمن اعلام نگرانی شدید خود از احضار روحانیون به مراکز امنیتی و دادگاه، خاطر نشان کردند تعطیل کردن مساجد و نمازجماعت در کشور می تواند پیامدهای وخیمی داشته باشد.

لازم به ذکر است که شیخ محمد المنسی آخرین روحانی بحرینی است که در منطقه شهرکان بازداشت شده و یک هفته بازداشت موقت بوده است.

متن بیانیه علمای بحرین

استمرار احضار و بازداشت علما و ائمه جماعت، موجب نگرانی شدید ما می باشد، چون ما به دنبال ایجاد بحران و تنش و فتنه نیستیم و کسی را به خشونت و افراط دعوت نکرده ایم و تنها فعالیت ما این است که پیام دین را با صداقت به مردم می رسانیم و گمان نمی کنیم این مشکلی را ایجاد کند.

اگر به روحانیون و علما اجازه داده نشود آزادانه سخن دین را بیان کنند، منجر به تعطیلی مساجد خواهد شد و ما گمان نمی کنیم مسئولان به دنبال این نتیجه باشند، چون می دانند که چنین اقدامی نتایج وخیمی به همراه خواهد داشت و همه ما دوست داریم کشورمان از چنین پیامدهایی دور باشد.

خواسته ما این است که نظام در رفتار خود نسبت به بازداشت  احضار روحانیون و علمایی که همگی مشهور به عدالت و حکمت هستند تجدید نظر کند؛ چراکه سخنان این علما و روحانیون ضرری برای کشور و امنیت و سلامت آن نخواهد داشت.

انتهای پیام/654

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 160 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 17:24

پلیس و نیروهای گارد ویژه در عملیاتی مشترک در شهر لنکران جمهوری آذربایجان چند نفر از بزرگان شیعه را بازداشت کردند.

به گزارش «شیعه نیوز»، حدود ساعت 11 صبح امروز (به وقت باکو) پلیس و نیروهای گارد ویژه در عملیاتی مشترک در شهر لنکران جمهوری آذربایجان، ابتدا ریش سفید متدینی به نام "آقای سید وقار" و سپس دو روحانی به نام های "کربلایی قسمت" و  "سید ناظم" را بازداشت کردند.

دولت آذربایجان دو روز گذشته در شهر گنجه، یک نفر به نام "ال نور" را دستگیر کردند و مدعی شدند که در منزل او اسلحه پیدا کرده اند و عضویت در گروه "طالع باقر اف" را دلیل دیگر دستگیری این شخص عنوان کردند.

امروز نیز در لنکران نیروهای ویژه و پلیس دولت آذربایجان در عملیات گسترده به منازل "سید وقار" و حجت الاسلام "کربلایی قسمت" و حجت الاسلام "سید ناظم" یورش برده و آنها را دستگیر کردند. دولت مدعی است که اتهام این افراد همکاری و کمک کردن به طالع باقر اف است.

در حال حاضر راه ورودی و خروجی شهر لنکران کاملا بسته شده است و ورود و خروج به این شهر ممکن نیست.

خبرنگار ابنا در مورد علت این دستگیری ها گفت: دولت جمهوری آذربایجان در مسجد حضرت ابوالفضل شهر لنکران شخص فاسدی را منصوب کرد. مردم منطقه و حجت الاسلام "کربلایی قسمت" با نوشتن نامه هایی به رئیس جمهور و سایر مقامات کشور خواستار اخراج این شخص شدند و به همین خاطر نیروهای امنیتی حجت الاسلام "کربلایی قسمت" را دستگیر کردند.

وی افزود: در لنکران در روز عاشورا بیش از بیست هزار نفر به خیابان ها آمده و برای سیدالشهدا(ع) عزاداری کردند. دولت با این دستگیری تک تک افرادی که در برگزاری مراسم محرم نقش دارند، مانع برگزاری عزاداری در ماه محرم گردد. "سید وقار" نیز از جمله افرادی است که در برگزاری مراسم ماه محرم در منطقه نقش به سزایی دارد.

این منبع مطلع ادامه داد: همچنین دولت آذربایجان سال گذشته حاجی "ال خان"، "سید المان" و "ذوالفقار میکائیل" را دستگیر کرده است و بهانه این دستگیری ها قضیه نارداران است و به بهانه جریان نارداران هر ماه، دولت آذربایجان چند نفر را دستگیر می کند.

انتهای پیام/654

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 145 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 17:24

كسى كه زياد سخن مى گويد، زياد هم اشتباه دارد، و هر كس كه بسيار اشتباه كرد، شرم وحياء او اندك است.

شیعه نیوز: امیرالمومنین امام علی علیه السلام: آن كس كه در عيب خود بنگرد از عيب جويى ديگران باز ماند، و كسى كه به روزى خدا خشنود باشد بر آنچه از دست رود اندوهگين نباشد.

و كسى كه شمشير ستم بر كشد با آن كشته شود و آن كس كه در كارها خود را به رنج اندازد خود را هلاك سازد.

و هر كس خود را در گردابهاى بلا افكند عرق گردد، و هر كس به جاهاى بدنام قدم گذاشت متهم گرديد.

و كسى كه زياد سخن مى گويد، زياد هم اشتباه دارد، و هر كس كه بسيار اشتباه كرد، شرم وحياء او اندك است.

و آن كه شرم او اندك، پرهيزكارى او نيز اندك خواهد بود، و كسى كه پرهيزكارى او اندك است دلش مرده، و ان كه دلش مرده باشد، در آتش جهنم سقوط خواهد كرد.

و آن كس كه زشتى هاى مردم را بنگرد، و آن را زشت بشمارد سپس همان زشتى ها را مرتكب شود، پس او احمق واقعى است.

قناعت، مالى است كه پايان نيابد، و آن كس كه فراوان به ياد مرگ باشد در دنيا به اندك چيزى خشنود است.
و هر كس بداند كه گفتار او نيز از اعمال او به حساب مى آيد جز به ضرورت سخن نگويد.

متن حدیث:

وَ قَالَ [عليه السلام] مَنْ نَظَرَ فِى عَيْبِ نَفْسِهِ اشْتَغَلَ عَنْ عَيْبِ غَيْرِهِ وَ مَنْ رَضِيَ بِرِزْقِ اللَّهِ لَمْ يَحْزَنْ عَلَى مَا فَاتَهُ وَ مَنْ سَلَّ سَيْفَ الْبَغْيِ قُتِلَ بِهِ وَ مَنْ كَابَدَ الْأُمُورَ عَطِبَ وَ مَنِ اقْتَحَمَ اللُّجَجَ غَرِقَ وَ مَنْ دَخَلَ مَدَاخِلَ السُّوءِ اتُّهِمَ وَ مَنْ كَثُرَ كَلَامُهُ كَثُرَ خَطَؤُهُ وَ مَنْ كَثُرَ خَطَؤُهُ قَلَّ حَيَاؤُهُ وَ مَنْ قَلَّ حَيَاؤُهُ قَلَّ وَرَعُهُ وَ مَنْ قَلَّ وَرَعُهُ مَاتَ قَلْبُهُ وَ مَنْ مَاتَ قَلْبُهُ دَخَلَ النَّارَ وَ مَنْ نَظَرَ فِى عُيُوبِ النَّاسِ فَأَنْكَرَهَا ثُمَّ رَضِيَهَا لِنَفْسِهِ فَذَلِكَ الْأَحْمَقُ بِعَيْنِهِ وَ الْقَنَاعَةُ مَالٌ لَا يَنْفَدُ وَ مَنْ أَكْثَرَ مِنْ ذِكْرِ الْمَوْتِ رَضِيَ مِنَ الدُّنْيَا بِالْيَسِيرِ وَ مَنْ عَلِمَ أَنَّ كَلَامَهُ مِنْ عَمَلِهِ قَلَّ كَلَامُهُ إِلَّا فِيمَا يَعْنِيهِ.

«نهج البلاغه، حکمت 349»

انتهای پیام/654

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 156 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 16:24

بازداشت خودسرانه امام جمعه شهر حمد خشم مردم انقلابی بحرین را در پی داشته است.

به گزارش «شیعه نیوز»، مردم انقلابی بحرین شب گذشته با تجمع مقابل منزل «شیخ محمد المنسی» در شهر حمد که به خاطر برگزاری نماز جمعه بازداشت شده خواستار آزادی وی شدند.

نیروهای امنیتی بحرین شیخ المنسی ۴۶ ساله را به بهانه برگزاری نماز جماعت بدون مجوز و سخنرانی بازداشت کردند.

بحرینی‌ها در این تظاهرات که تصاویری از شیخ المنسی و شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق را در دست داشتند با اعلام همبستگی با این روحانیون دربند رژیم آل خلیفه دستگیری خودسرانه آنان را محکوم کردند.

رسانه‌های بحرین گزارش دادند که نیروهای امنیتی روز جمعه پس از فراخواندن شیخ المنسی به منظور بازجویی، وی را بازداشت کردند.

«شیخ میثم سلمان» مسئول آزادی‌های دینی در دیده‌بان حقوق بشر بحرین گفت که بازجویی از المنسی به دلیل سخنرانی وی در مراسم نماز جمعه هفته گذشته صورت گرفته است.

مسئولان رژیم آل خلیفه این نماز جماعت را بدون مجوز عنوان کرده‌اند.

انتهای پیام/654

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 175 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 16:24

شهر سن پترزبورگ كه به عنوان پایتخت فرهنگی روسیه شهرت دارد، برای نخستین بار از هشتم اردیبهشت به مدت 10 روز میزبان یكی از بزرگترین مراسم اسلامی می شود كه قرار است در آن فیلم ایرانی محمد (صلی الله علیه وآله) رسول الله به نمایش درآید.

به گزارش «شیعه نیوز»، اولین آیین روزهای اسلام از 27 آوریل تا 6 مه در سنت پترزبورگ برگزار می‌شود كه این مراسم واقعه ای بزرگ برای مسلمانان شهر خواهد بود.

براساس برنامه های اعلام شده در پایگاه خبری سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه، افزون بر انجام اولین آزمون سراسری قاریان قرآن، برگزاری دو همایش علمی بین‌المللی نیز برنامه ریزی شده است تا به توسعه گفت وگوی فرهنگ‌ها و ادیان مختلف كمك كند.

بنا به این گزارش، همچنین دوره‌های كارآموزی برای شخصیت‌های روحانی مسلمان و نمایش فیلم ایرانی محمد رسول الله در نظر گرفته شده است كه با آن می توان اسلام ناب را بیشتر شناخت.
روزهای فرهنگ اسلامی از طرف اداره روحانیت مسلمان روسی ، دانشگاه دولتی لومنوسف مسكو، دانشگاه دولتی سنت پطرزبورگ، موزه آرمیتاژ سنت پترزبورگ، فرهنگستان علوم روسیه، انستیتوی اسلامی مسكو و دانشگاه بین‌المللی 'المصطفی' (ایران) ترتیب داده شده است و وزارت آموزش و پرورش روسیه، شورای بین ادیان این كشور و چند نهاد و گروه دیگر در این زمینه همكاری می كنند.

در این مراسم نمایندگان نهادهای دولتی و سازمان‌های خصوصی و روحانی و مجامع مذهبی شركت می‌كنند.
به گزارش ایرنا اسلام دومین دین در فدراسیون روسیه است كه براساس یافته های سرشماری سال ۲۰۰۲ جمعیت مسلمانان این كشور ۱۴/۵ میلیون نفر از جمعیت 145 میلیون نفری تخمین زده شده است كه اكنون می تواند بسیار بیشتر هم باشد.

سال ۱۹۹۱ پس از فروپاشی شوروی حدود ۳۰۰ مسجد در روسیه فعال شد در حالیكه هم اكنون حداقل ۸۰۰۰ مسجد و محل عبادت اسلامی در شهرهای مختلف این كشور وجود دارد.
براساس برخی گزارش ها شمار مسلمانان در مسكو تا حدود 1،5 میلیون نفر برآورد می شود.
جمعیت مسلمان روسیه در دو ناحیه مهم منطقه ولگا- اورال،‌شامل تاتارستان،‌باشقیرتستان،‌ آدمورتیا ،‌چوواشیا، ماری- ال و نقاطی در الیانووسك، آستاراخان،‌نیژنی نوو گرود و یكاترینبورگ متمكز هستند.

در منطقه مسلمانان نشین قفقاز شمالی نیز حدود ۴/۵ میلیون مسلمان ساكن هستند.
مسجد سن پترزبورگ روسیه (عكس خبر) هنگام پایان بنای آن در سال ۱۹۱۳ بزرگ‌ترین مسجد اروپا محسوب می‌شد كه با ارتفاع ۴۸ متری مناره ها و ۳۹ متری گنبد در جنوب شهر از روی پل‌های سه گانه رود نوا دیده می شود.
سنگ بنای این مسجد سال ۱۹۱۰ و هنگامی كه شمار مسلمانان هشت هزار نفر بود بنا گذاشته شد.

انتهای پیام/654

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 184 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 16:24

یک روزنامه لبنانی فاش کرد، عربستان سعودی از رژیم صهیونیستی خواسته است لابی یهودی در آمریکا را برای جلوگیری از انتشار اسناد محرمانه حملات 11 سپتامبر تحت فشار قرار دهد.

به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه لبنانی السفیر با اشاره به حملات گسترده به حزب الله از سوی کشورهای عربی به ویژه در اجلاس اخیر استانبول، نوشت: جنون عربستان به حدی رسیده است که از اسرائیل خواسته، لابی یهودی در آمریکا را مجبور کند، مانع انتشار 28 صفحه‌ای شود که مربوط به احتمال دست داشتن یک شبکه سعودی رسمی در حوادث 11 سپتامبر 2001 است.

السفیر افزود: بعضی رسانه‌های سعودی هم اخیرا در حال انتشار اسنادی ادعایی در خصوص دست داشتن حزب الله و به صورت مشخص عماد مغنیه در حوادث 11 سپتامبر هستند!!

* حملات جدید علیه مقاومت لبنان از طریق حریری
به نوشته این روزنامه لبنانی، عربستان سعودی همچنین به دنبال آن است که از طریق رئیس جریان المستقبل لبنان، حملات جدیدی را علیه مقاومت آغاز کند.

السفیر تأکید کرد: برای "سعد حریری" سخنان نفر اول عربستان یعنی "محمد بن سلمان" (جانشین ولیعهد، وزیر دفاع و فرزند پادشاه سعودی) کافی است. بن سلمان در مصاحبه با شبکه "بلومبرگ" گفته بود: مشکل شرکت حریری (سعودی اوجیه) به ما ربطی ندارد، بلکه مشکل او با بانکها و کارگران و طرفهای قرارداد است.

السفیر افزود: صریح‌تر و آشکارتر از این دیگر نمی‌توان سخن گفت. بنابراین اگر کارگران و طرفهای قرارداد تصمیم بگیرند به دادگاه سعودی مراجعه کنند، دولت سعودی دست و پا بسته نخواهد ایستاد، بلکه در کنار آنان با شرکت "سعودی اوجیه" مقابله خواهد کرد.

السفیر خاطرنشان کرد: محمد بن سلمان اینگونه می‌اندیشد که می‌تواند از این برگه برای تعامل با پرونده سعد حریری استفاده کند.
به نوشته این روزنامه لبنانی، سعد حریری با فشارهای بی سابقه‌ای از سوی محمد بن سلمان مواجه شده و جانشین ولیعهد سعودی تصمیم دارد از این راه او را با حملات عربستان علیه ایران و حزب الله همراه سازد.

السفیر افزود: هنوز کسی جواب قطعی را نمی‌داند و باید دید که پرونده سعودی اوجیه به کجا خواهد رسید.

انتهای پیام/ 852

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 161 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 15:20

رهبران مسلمان آلمان دیروز اظهارات اسلام‌ستیزانه و ادعای حزب «آلترنتیو برای آلمان» در مورد تضاد اسلام با قانون اساسی این کشور را محکوم کردند.

به گزارش «شیعه نیوز»، رهبران مسلمان آلمان با محکوم کردن این ادعا، موضع این حزب ضد مهاجرت را مشابه مواضع آدولف هیتلر دانستند.

در پی بحران مهاجرت و افزایش نارضایتی آلمانی‌ها از سیاست‌های آنگلا مرکل، صدر اعظم، در قبال پناهجویان که بیش از یک میلیون نفر را به این کشور راه‌ داده است، حزب «آلترنتیو برای آلمان» به خاطر سیاست‌های ضد مهاجرت خود توانست به پارلمان آلمان راه یابد.

این حزب که با به دست آوردن حمایت سه ایالت کلیدی آلمان در ماه گذشته قدرت یافته، چند روز پیش از ممنوعیت مناره و حجاب در این کشور سخن گفت و نسبت به آنچه که خطر اسلامی‌سازی آلمان می‌نامد، هشدار داد.

ایمان مازیک، رئیس شورای مرکزی مسلمانان آلمان در واکنش به ادعاهای این حزب گفت: برای اولین بار پس از دوران هیتلر، حزبی روی کار آمده که به دنبال بی‌اعتبار کردن کل یک جامعه دینی و تهدید موجودیت آن است.

حزب آنگلا مرکل به نام حزب محافظه‌کار دمکرات مسیحی و هم‌پیمان آن یعنی اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن نیز پیش‌تر از مواضع این حزب اسلام‌ستیز شدیداً انتقاد کرده و این اظهارات را برای کشور بسیار خطرناک خواندند.

«بئاتریکس فون اشترخ»، نائب‌رئیس حزب آلترنتیو برای آلمان روز یکشنبه گفته بود: اسلام خود یک ایدئولوژی سیاسی است که با قوانین آلمان سازگاری ندارد.

به گفته اشترخ که عضو پارلمان اروپا نیز هست، حزب او حامی ممنوعیت وجود مناره یا مؤذن و نیز منع حجاب کامل است.

الکساندر گائولند، از رهبران منطقه‌ای حزب آلترنتیو برای آلمان نیز ادعا کرد: اسلام دینی مانند مسیحیت کاتولیک یا پروتستان نیست و همیشه به دنبال تصرف کشور است. به همین دلیل است که اسلامی‌سازی آلمان یک خطر است.

ایمان مازیک با رد این اظهارات گفت: این یک گفتمان ضداسلامی نیست بلکه یک گفتمان ضد دمکراسی است.

برهان کسیچی، رئیس شورای اسلامی آلمان نیز اعلام کرد که اسلام کاملاً با قوانین آلمان هماهنگی دارد و مسلمانان آلمانی به خوبی در جامعه آلمان ادغام شده‌اند و حتی نیازی نیست که علیه این ادعاها کمپینی راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/ 852

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 145 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 15:20

روزی نیست که روزنامه‌ها و رسانه‌های کانادایی ایراد و اشکالی از اسلام و مسلمانان پیدا نکرده و منتشر نکنند. این انتشاراتی ها در زیر هر مناره کانادا به دنبال یک تروریست می‌گردند.

به گزارش «شیعه نیوز»، هارون صدیقی از ویراستاران سابق و ستون نویس روزنامه کانادایی تورنتو استار معتقد است که رسانه‌های خبری کانادایی با جمع بستن و یکی دانستن تروریست‌های مسلمان با تمامی مسلمانان، نقش وسیعی در ترویج اسلام‌هراسی در این کشور دارند و به این ترتیب رسانه‌های کانادایی اصول پایه‌ای رعایت انصاف و اخلاق روزنامه نگاری را زیرپا گذاشته است. این سخنان زیر گزیده ای از سخنرانی هارون صدیقی سرمقاله نویس سابق روزنامه تورنتو استار در موزه آقاخان در تورنتو است:

در این میان بزرگترین مجرمان را روزنامه‌های کانادایی نشنال پست و گروه‌های روزنامه پست مدیا در سرتاسر کشور تشکیل می‌دهند. روزی نیست که روزنامه‌ها و رسانه‌های مذکور ایراد و اشکالی از اسلام و مسلمانان پیدا نکرده و منتشر نکنند. این انتشاراتی ها در زیر هر مناره کانادا به دنبال یک تروریست می‌گردند. آن‌ها خبر مربوط به هر مسلمان یا امام جماعتی را که ذره‌ای سخنانش مدرکی از ستیزه‌جویی مسلمانان باشد را شکار کرده و منتشر می‌کنند. هفته گذشته با جان هودریچ سرپرست هیات مدیره تورنتو استار صحبت می‌کردم و عقیده او را در این باره پرسیدم. او کاملا با من هم عقیده بود و گفت که بعضی ستون‌نویسان روزنامه‌ها تروریست‌های مسلمان را با تمامی مسلمانان یکی دانسته و برخوردشان کاملا کشنده است.

رسانه‌های خبری کانادا در پی حفظ نام تجاری شان هستند

جان کرویکشانک، ناشر تورنتو استار نیز دراین باره گفت: بخش بزرگی از رسانه‌های کانادایی تعصب و نژادپرستی علیه مسلمانان را به حد اعلای خود رسانده‌اند. مطبوعات پرطرفدار ممکن است این مسئله را به عنوان یک حرکت ایدئولوژیک و از روی اعتقاد عمیق انجام ندهند، بلکه آن‌ها این نقش را برای ایجاد وفاداری با دسته خاصی از مشتریانشان و اعلام همبستگی با آنان ایفاء می‌کنند. آن‌ها این کار را برای تقویت نام تجاری‌شان انجام می‌دهند که این رویه نفرت انگیز است. ما باید در مقابل آن‌ها ایستاده و با قوانین آن‌ها بازی نکنیم. البته رسانه‌های دیگر کانادایی نیز بی‌گناه نیستند.

رسانه‌های خبری کانادا تمامی اخبار مسلمانان را منتشر نمی‌کنند

رسانه‌های کانادایی انتظار دارند که مسلمانان کانادا هر گونه عمل تروریستی را در هر کجای دنیا محکوم کنند. هرچند بسیاری مسلمانان و گروه‌های اسلامی این کار را انجام می‌دهند ولی رسانه‌های خبری کانادا کمتر خبر این محکوم کردن را منتشر می‌کنند، در نتیجه تصوری که در بسیاری از مردم کانادا به وجود آمده  این است که مسلمانان نه تنها تروریسم را محکوم نکرده بلکه با سکوتشان به جنایات تروریست‌ها صحه می‌گذارند. به این ترتیب رسانه‌های خبری کانادا مسلمانان را در شرایط بازنده مطلق قرار داده‌اند.

مسلمانان کانادایی به رسانه‌های خبری اعتماد ندارند

اعتبار رسانه‌های خبری کانادا در میان مسلمانان بسیار پایین است. مسلمانان نه تنها به رسانه‌های خبری اعتماد ندارند بلکه از آنان می‌ترسند. آن‌ها به هیچ عنوان تصور نمی‌کنند که عدالت و انصاف درباره‌ آن‌ها در رسانه‌ها رعایت شود و همیشه نگران هستند که هر سخن و خبری از آنان در رسانه‌ها به صورت انحرافی و خلاف واقعیت منتشر شود. رسانه‌های خبری کانادایی امامان جماعت آنان را رهبران تروریست و غذاهای حلال آنان را نشانه‌های بنیادگرایی و ستیزه جویی معرفی می‌کنند.

این امر برای اتاق‌های خبری و صنعت رسانه به صورت کلی مفید است که با ایجاد دستورالعمل‌های اخلاقی، به گونه‌ای متفاوت به پوشش خبری و تفسیر زندگی مسلمانان بپردازند.

انتهای پیام/ 852

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 168 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 15:20

به گزارش «شیعه نیوز»، آیت الله علوی بروجردی در دیدار جمعی از پاسداران و بسیجیان ضمن خیر مقدم به حضار و تبریک اعیاد گذشته و پیش رو اظهار داشت: در ماه رجب هستیم. رجب ماه شریفی است؛ و نسبت به سایر ماه‌ها امتیازات فراوانی دارد؛ اللهم انی اسئلک بالمولودین فی الرجب.

شما در دعای رجب بعد از هر نماز جملاتی می‌گویید که دلالت می‌کند بر اینکه این ماه، ماه توجه به خدا و مبدأ، و ماه ارتباط است. در چند روز آینده اعتکاف را پیش رو داریم. برخی عزیزان در حریم الهی معتکف می‌شوند و روزه می‌گیرند و دست نیاز به سوی خداوند دراز می‌کنند. در دعای ماه رجب بعد از هر نماز می‌گوییم: «یا من ارجوه لکل خیر و آمن سخطه عند کل شر»؛ یعنی ای خدایی که من در هر کاری و در هر خیری فقط امید به تو دارم. این وابستگی میان عبد و مولا در همه امور وجود دارد؛ اگر در عالم خیری هست، باید از او صادر شود و اگر حفاظت از شری محقق می‌شود، باید از ناحیه او باشد. سرگشتگی و گم‌گشتگی در مقابل او، که مبدأ وجود است، معنا ندارد. او رحمتش عام و شامل است؛ خداوند نسبت به همه بندگان چنین رحمتی دارد. «یا من یعطی من سئله»؛ خدایا تو کسی هستی که هر کس چیزی از تو بخواهد به او می‌دهی؛ «یا من یعطی من لم یسئله و من لم یعرفه تحننا منه و رحمه»؛ خدایا تو کسی هستی که حتی به کسانی که از تو چیزی را درخواست نمی‌کنند می‌بخشی؛ حتی بالاتر از آن، به کسانی که اصلاً تو را نمی‌شناسند هم توجه می‌کنی. رحمت تو عام است.

رحمت عام خداوند

ما در ماه رجب این دعا را می‌خوانیم و خطاب به خداوند می‌گوییم رحمت او عام است. روایتی از وجود امام صادق (علیه السلام)  هست که می‌گوید ابراهیم خلیل، که خلیل‌الرحمان است و قهرمان توحید، مردی است که از پس امتحانات عجیب و غریب موفق بیرون آمد و بعد از تمام توفیقات، عنایت خدا شامل حالش شد؛ «انی جاعلک للناس اماما»؛ یعنی بعد از اینکه این امتحانات و ابتلائات را گذراندی ما تو را امام و پیشوا برای مردم قرار می‌دهیم. در این روایت است که ابراهیم خلق و خوی خاصی داشت؛ یکی از حالات ایشان این بود که تنها غذا نمی‌خورد؛ هرچند اوضاع و احوال مالیش هم بد نبود و خدم و حشم فراوان داشت؛ ولی هیچ وقت تنها غذا نمی‌خورد. یک روز تنها بود و کسی نبود که با او غذا بخورد. ابراهیم گرسنه‌اش بود. بیرون آمد و دنبال کسی می‌گشت که با او هم‌سفره شود. به پیرمردی رسید. به او گفت: ناهار خورده‌ای؟ گفت: نه. پیرمرد مسافر و خسته بود. به خانه ابراهیم آمد و سر سفره وی نشست. ابراهیم پیغمبر خدا است. وی «بسم الله الرحمن الرحیم» گفت و شروع به غذاخوردن کرد. دید این پیرمرد قبل از شروع غذا چیزی نمی‌گوید. پرسید: چرا چیزی نمی‌گویی؟ گفت: من آتش‌پرستم و مثل تو خدای این‌چنینی ندارم. ابراهیم قهرمان توحید است و حالا بر سر سفره‌اش و در خانه‌اش آتش‌پرستی نشسته است. ناگهان به او گفت اگر به خدای یگانه ایمان نداشته باشی با تو هم‌سفره نمی‌شوم. پیرمرد برخاست و از خانه ابراهیم بیرون آمد. در همان لحظه فرشته وحی برای ابراهیم خطاب آورد که چرا میهمانت را بیرون کردی.

ابراهیم گفت: خدایا این اصلاً تو را نمی‌شناسد و آتش‌پرست است. خطاب آمد: ای ابراهیم! این پیرمرد چند سالش بود؟ گفت: هشتاد- نود سال. خداوند گفت: هشتاد- نود سال است که ما داریم به این شخص روزی می‌دهیم و یک بار هم از خدا یا اعتقاد او چیزی نپرسیدیم و همیشه به او روزی دادیم. حال آنکه تو نتوانستی یک روز هم به او روزی بدهی و از اعتقادش چیزی نپرسی. تو خطا کردی و باید از او عذرخواهی کنی. ابراهیم، پیامبر اولوا العزم است و از سایر انبیا بالاتر است و در میان پیامبران فقط نبی خاتم از او برتر است، پیش پیرمرد آمد و گفت: به خانه‌ام بیا و با من هم‌سفره شو. پیرمرد تعجب کرد و به ابراهیم گفت چه شده است که به دنبال من آمده‌ای. گفت: خدا به من چنین خطاب کرد. پیرمرد بعد از هشتاد ـ نود سال به خودش آمد و گفت: خدای تو این‌قدر مهربان است که تو را، که پیغمبرش هستی و پیرمردی را از خانه‌ات بیرون می‌کنی این‌گونه توبیخ می‌کند؟ چنین خدایی ارزش دارد که انسان به او ایمان بیاورد.

ماه رجب و تجدید ارتباط با خدا

ماه رجب است و ما باید در این ماه با خدا تجدید عهد کنیم. باید وقتی را اختصاص دهیم و گاهی اوقات بنشینیم و با خودمان و با امام زمان (عج) و خدای امام زمان صحبت و محاسبه کنیم. امام زمان (عج)، امام حاضر و ناظر ما است. ماه رجب برای ما فرصت خوبی است. ایام اعتکاف فرصتی است که ما بین خودمان و او تجدید رابطه کنیم. باید در ماه رجب فرصتی را اختصاص دهیم که سراغ خدا برویم. البته همه نمی‌توانند اعتکاف کنند. کسانی که به هر دلیل نمی‌توانند اعتکاف کنند می‌توانند دعای رجب بخوانند و به معنای آن توجه کنند. باید بکوشیم در ماه رجب دست‌کم چند رکعت نماز با معرفت بخوانیم؛ و در نماز ارتباط خوبی با خداوند برقرار کنیم. هر چه می‌خواهیم باید از او بخواهیم. ما در کارها از او غافلیم. آیا متوجه نعمت او بر خودمان هستیم؟ آیا متوجه عنایت او به خودمان هستیم؟ آیا به رحمت عام او توجه داریم؟ باید توجه کافی داشته باشیم و گاه تجدید رابطه کنیم. تجار و کسبه معمولاً یکی دو ماه به آخر سال حسابرسی دارند و سود و زیانشان را محاسبه می‌کنند. ما نیز باید فرصتی را اختصاص دهیم و سود و زیان عمرمان را بسنجیم و ببینیم چه نعماتی داشته‌ایم که از آن بهره‌برداری نکرده‌ایم و خطا کرده‌ایم. اگر در گذشته خطا یا گناه کرده‌ایم اشکالی ندارد. باید توبه کنیم. خداوند می‌گوید حتی اگر متوجه من نبودی و غافل شدی عیبی ندارد. باز هم به سوی من بیا. رجب ماه آمدن به سوی او است. ماهی است که باید در آن به خدا توجه کنیم.

حال که خداوند در این ایام به شما توفیق داده و در بارگاه ملکوتی خانم فاطمه معصومه (س) و حرم اهل بیت (علیه السلام)  هستید، یعنی در جایی که خداوند به آن و صاحب آن عنایت خاص دارد، باید بکوشید از برکت آن بهره و توشه بگیرید. باید دست‌کم گاهی به عنایات خدا به خودمان توجه کنیم. ما باید برای خدا کار کنیم؛ «من کان لله کان الله معه»؛ هر کس برای خدا باشد خدا هم برای او است. خدا مثل رئیسی نیست که امروز رئیس باشد و فردا نباشد؛ مثل مسئولی نیست که امروز امکانات داشته باشد و فردا نداشته باشد. او همیشه هست و همیشه امکانات دارد و همیشه می‌تواند. چرا من از او چیزی نخواهم؟ چرا غافل باشم؟ چرا به او توجه نداشته باشم؟ چرا از او طلب نکنم؟ باید بکوشم از او بخواهم که یاریم کند. این کار شدنی است و ماه رجب فرصت این کار و این ارتباط است؛ مخصوصاً با این مناسبت‌هایی که در این ماه شریف است.

زندگانی امام جواد (علیه السلام)

ما در آستانه ولادت باسعادت جوادالائمه (علیه السلام)  هستیم. جوادالائمه (علیه السلام)  جوان‌ترین امام ما در وقت شهادت بود. زندگی‌ ایشان هم همواره با مشکل گذشته است؛ یعنی در سنین کودکی پدر بزرگوارش را، برای اینکه تحت نظر باشد، به‌اجبار از مدینه به توس بردند، در حالی که امام جواد (علیه السلام)  در مدینه بود. وقتی امام رضا (علیه السلام)  را کشتند، امام جواد (علیه السلام)  که در سنین طفولیت بودند به امامت منسوب شدند. عده‌ای هم اشکال کردند که چنین چیزی نمی‌شود. اما گاهی حضرت به آیات قرآن اشاره می‌کردند و می‌گفتند حضرت عیسی (علیه السلام)  چند ساعتی از به دنیا آمدنش نمی‌گذشت که در بغل مادرش شروع به سخن‌گفتن کرد. قرآن از زبان عیسی (علیه السلام)  می‌گوید: «انی عبدالله آتانی الکتاب، و جعلنی نبیا و جعلنی مبارکا». امام جواد (علیه السلام)  سنی نداشت، اما دستگاه حاکم از ایشان می‌ترسید و نگران بود که نکند از ارتباطات  مردم با امام ضربه ببیند، چنان‌که از ارتباطات امام رضا (علیه السلام)  ضربه دیدند. لذا امام را تحت نظر گرفتند و به ایشان دختر دادند و حضرت را به قصر سلطنتی بردند. این تحت نظر بودن بعد از مأمون هم ادامه پیدا کرد و در سنین جوانی پس از آزار و اذیت‌های متمادی امام را به شهادت رساندند، اما درخششی که امام در طول این سن کم داشتند و میراثی که وجود مقدس علی بن موسی رضا (علیه السلام)  در این سفر به جا گذاشتند، آنچه را سیدالشهدا در عاشورا انجام داده بود و امام باقر (علیه السلام)  و امام صادق (علیه السلام)  به عنوان حرکت فرهنگی ادامه دادند، حفظ کردند و رشد دادند و معالم وحی را پراکندند، به طوری که اساساً روزگار بعد از سفر امام رضا (علیه السلام)  با روزگار قبلش قابل مقایسه نیست؛ و امام جواد (علیه السلام) ، امام هادی (علیه السلام) ، و امام عسکری (علیه السلام)  به عنوان ابن‌الرضای اول، دوم و سوم، به گونه‌ای عمل کردند که شیعه از لحاظ جمعیت و ارتباط، بعد از آن همه قتل عام و کشتار، بهترین وضعیت را داشت. خدا چنین خواست؛ یعنی او خواست و حق را تأیید و یاری کرد. مهم چشمی است که اینها را ببیند. بعد از همه این زندا‌ن‌ها، امام رضا (علیه السلام)  را می‌برند و در کنار پدر کسی دفن می‌کنند که قاتل او است. به قول خودشان هم محبت می‌کنند و ایشان را در آنجا دفن می‌کنند. اما خدا چنین می‌خواهد که امروز در بارگاه امام رضا (علیه السلام)  نشانی از صاحبان اصلی آن مقابر نباشد. آیا اساساً کسی هارون، پدر مأمون، را یاد می‌کند؟ و کسی به او توجهی دارد؟ اینها همه عنایت خدا است.

اهمیت خلوص در خدمت به خلق

ما باید بکوشیم تمام کارها و خدمات روزمره‌مان برای خدا باشد و همان عنایت و رحمت عامی را که خداوند به ما دارد، ما هم به بندگان خدا داشته باشیم. کسانی که مسئولیتی دارند باید بکوشند روزمره باری را از دوش مردم بردارند. از آیت‌الله العظمی بروجردی نقل می‌کنند که می‌فرمود: من هر روز که از خواب بیدار می‌شوم در فکر این هستم که باری از دوش کسی بردارم و مفید باشم، اما می‌خواهم این کار لله باشد. در بسیاری از لحظات زندگی می‌توانیم کارهایی بکنیم، اما باید این کارها خالص باشد و به قصد قربت و برای خدا انجام دهیم.

شما عزیزانی که اصلاً به نام این هدف حرکت می‌کنید و هدفتان خدمت به اهل بیت (علیه السلام)  است، که هدفی الهی است، باید بکوشید خلوصتان را بیشتر کنید و به عنایت خدا توجه داشته باشید. عزیزانی که بیرون از مرزهای ایران در دفاع از حرم اهل بیت (علیه السلام)  کشته می‌شوند برای خدا حرکت کرده‌اند. خدا هم به آنها عنایت می‌کند. این عنایت خدا را می‌توانیم در همه حال داشته باشیم. اما باید توجه داشته باشیم که زندگی ما تحت نظر است. یک چشم ‌بازی هست که همه چیز ما را می‌بیند. حتی اگر دیگران هم نبینند و بتوانیم از آنها مخفی کنیم، نمی‌توانیم از او مخفی کنیم. البته کار خوب را هم از نظر دور نمی‌دارد، حتی اگر کوچک باشد؛ کوچک‌ترین نگاه مهربان را هم می‌بیند؛ گوشه‌چشمی را هم که با عنایت باشد می‌بیند و ثبت می‌کند؛ و می‌توانیم روزی روی این اندوخته حساب کنیم. امیدوارم خداوند توفیق بهره‌برداری از این ماه شریف و عزیز را به همه ما عنایت کند و برکات آقا امام جواد (علیه السلام)  و وجود مقدس آقا امیرالمؤمنین، علی بن ابی طالب (علیه السلام) ، را که در سیزدهم این ماه متولد شده‌اند، شامل حال همه شما عزیزانی کند که در این راه خدمت قدم گذاشته‌اید و کمر همت بسته‌اید و همه کسانی را که معلم ما در این راه بوده‌اند و در مسیرهای مختلف شربت شهادت نوشیده‌اند، از جمله شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی، امام راحل و مقام معظم رهبری را عائد و واصل بفرماید.

انتهای پیام/ 852

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 193 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 14:09

عبداللطیف زیانی مدعی شد در نشست رهبران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با مقامات آمریکا مسأله حمایت ایران از تروریسم مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش «شیعه نیوز»، عبداللطیف زیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد در نشستی که روز پنج شنبه در ریاض میان مقامات کشورهای حوزه خلیج فارس و آمریکا برگزار می شود، حمایت ایران از تروریسم و مداخله این کشور در امور داخلی دیگران مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

زیانی در گفتگو با روزنامه سعودی الشرق الاوسط تصریح کرد: دیدار رهبران شورای همکاری با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در ریاض بنا بر دعوت خادم حرمین شریفین، ملک سلمان بن عبدالعزیز و در چارچوب تکمیل مذاکراتی شکل می گیرد که در واشینگتن و کمپ دیوید در مه 2015 (اردیبهشت94) انجام شده بود.

وی در ادامه افزود: حفظ امنیت و ثبات در منطقه خلیج (فارس) محور بحث های گسترده و همه جانبه از سوی رهبران کشورهای شورای همکاری با رئیس جمهور آمریکا خواهد بود. از جمله این مباحث، مسأله مداخلات ایران در امور داخلی کشورهای منطقه و حمایت ادامه دار این کشور از گروه های تروریستی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

زیانی همچنین گفت: در این نشست اوضاع سیاسی و امنیتی منطقه از جمله سوریه، یمن، لیبی، عراق و تلاش های بین المللی در خصوص مبارزه با تروریسم و افراط گرایی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 852

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 179 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 14:09

مدیر دفتر عقیدتی بسیج سازمان تبلیغات گفت: شایسته است که سالروز رحلت حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) به عنوان روز تجلیل از شهدا و جانبازان مدافع حرم نامگذاری شود.

به گزارش «شیعه نیوز»، «حجت‌الاسلام والمسلمین علی دارابی»، مدیر دفتر عقیدتی و نظارت بسیج سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر نقش دلاورمردان جبهه فرامرزی مقاومت اسلامی در دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) و تثبیت امنیت ملی پیشنهاد داد: با توجه به اینکه اکثر شهدا و جانبازان مدافع حرم، در مسیر دلدادگی به ساحت مقدس عقیله بنی هاشم(سلام الله علیها)و به پیروی از نخستین پاسدار حریم آل الله، حضرت اباالفضل العباس(سلام الله علیها) در راه دفاع از حرم شیرزن کربلا و پیام‌آور عاشورا(سلام الله علیها) به درجه شهادت یا جانبازی نائل شدند، شایسته است پانزدهم ماه رجب که سالروز رحلت حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) است، به عنوان روز تجلیل از شهدا و جانبازان مدافع حرم، نامگذاری شود.

وی با اشاره به تأکیدات مکرر حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) مبنی بر زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا، ضرورت تجلیل از خانواده‌های معظم آنان، ادای دین نسبت به جانبازان صبور و خانواده‌های رنجدیده ایشان که حق بزرگی بر ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران دارند و همچنین سیره عملی معظم له نسبت به این عزیزان خصوصا در تفقد صمیمانه خانواده شهدا و جانبازان مدافع حرم، خاطرنشان کرد: جا دارد با برنامه‌ریزی و هماهنگی قبلی، نهادهای فرهنگی و تشکل‌های مردمی در روز وفات حضرت زینب کبری(سلام الله علیها)به عیادت جانبازان فدایی آن بانوی با عظمت و دیدار با خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم بی‌بی(سلام الله علیها)شرفیاب شوند.

مدیر دفتر عقیدتی و نظارت بسیج سازمان تبلیغات اسلامی در پایان افزود: به نظر می‌رسد در آخرین روز مناسک اعتکاف که مصادف با وفات دخت گرامی حیدر کرار(سلام‌الله‌علیه) می‌باشد، معتکفین عزیز در محل نورانی اعتکاف با استقبال از جانبازان و یادگاران شهدای مدافع حرم طی مراسمی از این عزیزان تقدیر به عمل آورند.

روز شنبه چهارم اردیبهشت ماه مصادف با پانزدهم ماه رجب، سالروز وفات شیر زن دشت کربلا، حضرت زینب کبری(سلام الله علیها)است.

انتهای پیام/ 852

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 148 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 14:09

شیعه نیوز: به مناسبت ولادت امام جواد علیه السلام نُه حدیث از کلام گهربار نهمین پیشوای شیعیان را منتشر می کند.

* خداوند این شخص را ضایع نمی کند
قَالَ الْجَوَادُ (علیه السلام) کَیْفَ یُضَیَّعُ مَنِ اللَّهُ کَافِلُهُ وَ کَیْفَ یَنْجُو مَنِ اللَّهُ طَالِبُهُ وَ مَنِ انْقَطَعَ إِلَى غَیْرِ اللَّهِ وَکَلَهُ اللَّهُ إِلَیْهِ. (۱)
امام جواد علیه السلام فرمود: چگونه ضایع و تلف می شود کسی که خداوند تعالی، قبول کننده و پذیرندۀ تعهد اوست و چگونه نجات می یابد کسی که خداوند در طلب اوست و کسی که خود را از خدا برید.
خداوند او را به دیگری واگذارد.

* تمثیل انسان شرور
قَالَ الْجَوَادُ (علیه السلام) إِیَّاکَ وَ مُصَاحَبَهَ الشَّرِیرِ فَإِنَّهُ کَالسَّیْفِ الْمَسْلُولِ- یَحْسُنُ مَنْظَرُهُ وَ یَقْبُحُ أَثَرُهُ. (۲)
حضرت جواد الائمه فرمود: بپرهیز از رفاقت با آدم شرور؛ به درستی که او مانند شمشیر کشیده می ماند؛ منظرش نیکوست و اثرش زشت است.

* سه ویژگی برای رشد مؤمن
قَالَ (علیه السلام) الْمُؤْمِنُ یَحْتَاجُ إِلَى تَوْفِیقٍ مِنَ اللَّهِ وَ وَاعِظٍ مِنْ نَفْسِهِ وَ قَبُولٍ مِمَّنْ یَنْصَحُهُ. (۳)
امام جواد علیه السلام فرمود: مؤمن محتاج سه خصلت است: توفیقی از حق تعالی و واعظی از نفس خود که پیوسته او را موعظه کند، و از کسی که او را نصیحت می کند قبول کند.

* گوش دل سوی که داری؟
قَالَ (علیه السلام) مَنْ أَصْغَى إِلَى نَاطِقٍ فَقَدْ عَبَدَهُ فَإِنْ کَانَ النَّاطِقُ عَنِ اللَّهِ فَقَدْ عَبَدَ اللَّهَ وَ إِنْ کَانَ النَّاطِقُ یَنْطِقُ عَنْ لِسَانِ إِبْلِیسَ فَقَدْ عَبَدَ إِبْلِیسَ. (۴)
هر کس گوشِ دل به گوینده ای دهد او را پرستیده است؛ اگر گوینده از طرف خداست، خدا را پرستیده و اگر از زبان ابلیس سخن گوید، شیطان را پرستیده است.

* دقت در انتخاب رفیق
وَ کَتَبَ إِلَى بَعْضِ أَوْلِیَائِهِ: أَمَّا هَذِهِ الدُّنْیَا فَإِنَّا فِیهَا مُغْتَرِفُونَ وَ لَکِنْ مَنْ کَانَ هَوَاهُ هَوَى صَاحِبِهِ وَ دَانَ بِدِینِهِ فَهُوَ مَعَهُ حَیْثُ کَانَ وَ الْآخِرَهُ هِیَ دَارُ الْقَرَارِ. (۵)
امام جواد علیه السلام به یکى از دوستانش مرقوم فرمود: اما در این دنیا ما همه با هم آشنائیم (و معاشر و مختلط) ولى هر کس با رفیقش همفکر و هم عقیده باشد هر جا رود با اوست و سرای آخرت، سرای جاوید است.

* نتیجۀ تأخیر توبه
قَالَ (علیه السلام): تَأْخِیرُ التَّوْبَهِ اغْتِرَارٌ وَ طُولُ التَّسْوِیفِ حَیْرَهٌ وَ الِاعْتِلَالُ عَلَى اللَّهِ هَلَکَهٌ وَ الْإِصْرَارُ عَلَى الذَّنْبِ أَمْنٌ لِمَکْرِ اللَّهِ- «فَلا یَأْمَنُ مَکْرَ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْخاسِرُونَ». (۶)‏
امام جواد علیه السلام فرمود: تأخیر توبه غرور است، ادامۀ تأخیر حیرت، امروز و فردا کردن با خدا هلاکت، و اصرار بر گناه، ایمنى از مکر خداست «و از مکر خدا جز زیان کاران ایمن نباشند».

* کدام اطلاع رسانی باعث خرابی کار می شود؟
قَالَ (علیه السلام) إِظْهَارُ الشَّیْ‏ءِ قَبْلَ أَنْ یُسْتَحْکَمَ مَفْسَدَهٌ. (۷)
حضرت جواد الائمۀ فرمودند: آشکار کردن کار، پیش از استحکام (ثابت و استوار شدن) باعث خرابى است.

* آیا برای منِ خدا کاری انجام داده ای؟
قَالَ (علیه السلام) أَوْحَى اللَّهُ إِلَى بَعْضِ الْأَنْبِیَاءِ أَمَّا زُهْدُکَ فِی الدُّنْیَا فَتُعَجِّلُکَ الرَّاحَهُ- وَ أَمَّا انْقِطَاعُکَ إِلَیَّ فَیُعَزِّزُکَ بِی وَ لَکِنْ هَلْ عَادَیْتَ لِی عَدُوّاً وَ وَالَیْتَ لِی وَلِیّاً. (۸)
امام جواد علیه السلام فرمود: خداوند به یکى از پیامبران وحى کرد: «اما دل کندنت از دنیا، آسایشى بود که بدان شتافتى، اما پیوستنت به من، عزتى بود که بدان دست یافتى (و اینها براى خودت بود) آیا براى من با دشمنم دشمنى کردى؟ و با دوستم طرح دوستى ریختی؟.

* دستورالعمل سیر الی الله از جواد الأئمۀ (علیه السلام)
قَالَ لَهُ رَجُلٌ أَوْصِنِی قَالَ ع وَ تَقْبَلُ قَالَ نَعَمْ قَالَ تَوَسَّدِ الصَّبْرَ وَ اعْتَنِقِ الْفَقْرَ وَ ارْفَضِ الشَّهَوَاتِ وَ خَالِفِ الْهَوَى وَ اعْلَمْ أَنَّکَ لَنْ تَخْلُوَ مِنْ عَیْنِ اللَّهِ فَانْظُرْ کَیْفَ تَکُونُ. (۹)
مردى از امام جواد(علیه السلام) درخواست نصیحت کرد. حضرت فرمود: مى ‏پذیرى؟ آن مرد گفت: آرى. حضرت فرمود: صبر را بالش خود ساز، فقر را در آغوش بگیر، لذت ها را واگذار، با هوس مخالفت کن، و بدان که هرگز از مراقبت خداوند بیرون نیستى، پس ببین در چه حالى؟.

پاورقی:
(۱)- کشف الغمه فی معرفه الأئمه، ج‏۲، ص: ۳۶۸.
(۲)- بحار الأنوار، ج‏۷۱، ص: ۱۹۸.
(۳)- تحف العقول عن آل الرسول (صلی الله علیه و آله)، ص: ۴۵۷.
(۴)- تحف العقول عن آل الرسول (صلی الله علیه و آله)، ص: ۴۵۶.
(۵)- همان
(۶)- همان، اعراف، ۹۹.
(۷)- تحف العقول عن آل الرسول (صلی الله علیه و آله)، ص: ۴۵۷.
(۸)- تحف العقول عن آل الرسول (صلی الله علیه و آله)، ص: ۴۵۶-۴۵۵.
(۹)- تحف العقول عن آل الرسول (صلی الله علیه و آله)، ص: ۴۵۵.

انتهای پیام/ 852

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 177 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 11:58

نماینده سازمان ملل در امور سوریه در کنفرانس خبری، دلیل ادعایی معارضان سوری برای تعلیق مذاکرات را بیان کرد.

به گزارش «شیعه نیوز»، استفان دی‌میستورا، نماینده سازمان ملل در امور سوریه روز دوشنبه تأیید کرد هیأت عالی مذاکره‌کنندگان معارضان، حضور در مذاکرات ژنو را معلق کرده‌اند.

پیشتر گزارش شده بود معارضان سوری با ارسال درخواست رسمی به سازمان ملل متحد، توقف مذاکرات صلح را خواستار شدند.

دی‌میستورا گفت که معارضان این تصمیم را در اعتراض به پیشرفت‌‌های اندک در رساندن کمک‌های بشردوستانه و آتش‌بس اتخاذ کرده‌اند.

به گفته این دیپلمات، هیأت معارضان، علی‌رغم این در محل مذاکرات حضور خواهند داشت.

پیش از این معارضان مسلح سوری، در نامه‌ای ضمن متهم کردن دی‌میستورا به جانبداری از دولت سوریه، از هیأت مذاکره‌کننده معارضان خواسته بود در گفت‌وگوها سخت‌گیرانه‌تر عمل کنند.

سومین دور مذاکرات برای حل بحران سوریه به صورت غیرمستقیم و با میانجی‌گری دی‌میستورا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/654

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 169 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 11:58